augusti 25, 2007

Återberättelse: Bröllopet (juli -06)

Posted in bröllop, frieri, glädje, Gotland, hotell, kärlek, man, Visby den 8:15 f m av Elizabet

Nicklas & Eliza, bröllopsdagTre månader efter frieriet gifte vi oss. Vigseln ägde rum hemma i vår fantastiska trädgård. Det var en liten tillställning enbart för vår älskade familj. Nicklas mor med man. Min mor och far. Min syster med man. Och deras två små prinsessor som var brudnäbbar.

Trots den lilla tillställningen var jag oerhört nervös. Nervös inför vad?! Att han skulle säga nej?! Nä, absolut inte. Det fanns inte ens i mina tankar. Att gifta sig är ju trots allt någon man har längtat efter sen man var liten. Man har drömt. Fantiserat. Om min prins. Om min klänning. Lite som Askungen när hon ser sin klänning; ”Den är ju alldeles, alldeles…underbar!”.

Kärlek. Och lycka. Orden som jag skulle beskriva denna dag med. Lyckan var obeskrivlig. Verkligen obeskrivlig. Att få se mannen i ens liv stå där framme och vänta på en medan ens älskade far leder en fram. Vilket ögonblick.

Efter vigseln, som var borglig och genomfördes av Tommy Wahlgren, fotograferades vi på några av Visbys absolut vackraste platser. Stunden var min och hans. Vi glömde bort fotografens närvaro.Nicklas & Eliza, bröllopsdag

Kvällen var allt vi kunnat önska oss. Middag med familjen på Oi San. Promenad längs med havet till den vackra solnedgången som satte pricken över i:et.

Natten spenderade vi i sviten på Wisby Hotell.

Förevig kärlek. Förevig lycka.

Fler fantastiska bilder från vår bröllopsdag hittar du här.

Kommentera

