september 20, 2007

Prioritering

Posted in barn, egen tid, förälder, monolog, prioritering den 1:28 e m av Elizabet

Har insett att livet som förälder innebär att man ständigt måste prioritera när det kommer till en själv. Och allt sker i en viss ordning. Varje dag. Från morgon till kväll.

Man vaknar eller rättare sagt, man blir väckt. Prioriteringen sätter igång.

Duscha eller klä på sig? Jag måste ju ha kläder på mig så duscha kan jag göra sen. Jag klär på mig.

Äta frukost eller borsta tänderna? Jag går och borstar tänderna. Äta kan jag göra på vägen.

Äta frukost (kommer tillbaka då jag troligtvis är galet hungrig) eller sminka mig? Jag måste äta frukost.

Sminka mig eller fixa håret? Jag fixar håret. Om jag inte hinner sminka mig kan jag ju alltid ta på mig solbrillorna. Har jag tur hinner jag slänga på mig lite mascara, men det är om jag har tur.

Hur långt jag kommer i dessa prioriteringar beror helt på vilket ”mood” Neo är i. Har jag tur hinner jag ta mig igenom hela listan. Har jag otur hinner jag bara med kläder och tandborstning. Resten ”gör jag sen”. Not.

4 kommentarer »

  1. Annica said,

    Haha! Ja det blir den naturliga looken som gäller när man fått barn.

    En gång på jobbet var det en ung tjej utan barn som sa: När jag blir mamma ska iaf inte jag sluta fixa till mig! Hehe.. Vi får väl se:-)

  2. Elizabet said,

    Annica: Haha..yeah right. Det är bra att hon är optimistisk (eller naiv..beror på hur man väljer att se på det 😉 )

  3. mammapappabarn said,

    Känner igen det. Inte minst när Alva sover. Då trillar det ner en lång lista med grejer jag skulle vilja hinna med. Det är en konstig blanding mellan stress och totalt lugn när man är mammaledig…
    Kram och vilken supermysig dag vi hade igår!

  4. Elizabet said,

    Malin: Eller hur?! Och på något sätt blir allt lite halvfärdigt. Ett tag la jag tvätthögar lite överallt (omedvetet). Detta var min man väldigt snabb med att poängtera 😉 Tack själv! Du har ju verkligen världens sötaste Alva!


Kommentera

