september 28, 2007

Far & son

Posted in barn, far, förälder, kärlek, pappa, son den 11:05 e m av Elizabet

Far & sonDörren smäller igen. ”Neo, pappa är hemma!” Neo hör sin pappas röst från hallen. Han tittar på mig. Tittar bort mot ytterdörren. Tittar på mig igen i väntan på pappas röst en gång till.

”Ouohh!” Neo ropar tillbaka. På sitt sätt. Plötsligt ser han sin pappa. Han skiner upp och ger ifrån sig sitt glädjetjut. Han kryper (ser mer ut som han krålar) snabbt bort mot hallen för han vet vad som väntar. Pappas famn.

Framför mig ser jag far och son. Framför mig ser jag deras ömsesidiga och oändliga kärlek. Framför mig ser jag deras lycka att återigen få vara varandra nära. Inuti mig känner jag mitt hjärta smälta, av värmen från deras kärlek. 

2 kommentarer »

  1. Annica said,

    Jättefin bild och text! Visst är dom rätt lika?

  2. Elizabet said,

    Annica: De är kopior av varandra! Det enda Neo fått från mig är sitt temprament och ögonfransar. ALltid något 🙂


Kommentera

