september 30, 2007

Underbara Visby

Posted in barn, förälder, foto, glass, mamma, misstag, pappa, Visby den 8:40 e m av Elizabet

Fårö, sep -07Sista morgonen. Sista dagen. Sista kvällen. Sista natten. Allt är packat. Huset är städat. Tog dock längre tid än jag hoppats på. Trots allt har 90 blivit 170 kvm.

Utanför sken solen. Tog en promenad ner till Almedalen. Min familj och jag. Neo gungade lite. Tittade på barnen. Fåglarna. Köpte glass vid hamnen. 100 sorter hade blivit 30. Nu när alla turisterna är borta. Neo fick smaka lite av pappas mjukglass. Tyckte det var gott. Skrek hela vägen hem för att han inte fick mer. Huge misstake. Fick plocka upp honom för att distrahera. Fungerade. Tillsammans gick vi hemmåt. Familjen och jag.

Underbara Visby. Jag kommer sakna dig.

8 kommentarer »

  1. Och jag längtar hem. Storstan är inte mitt rätta element. Vad härligt att du får det bästa av två världar!

  2. Elizabet said,

    Camilla: Man inser hur fantastiskt det är här, speciellt när man har barn. Här finns allt. Förutom bra shopping 😦

  3. mammapappabarn said,

    Men vi i stan tycker det är väldigt kul att ni kommer hem nu 🙂

  4. Elizabet said,

    Malin: Så sant så sant. Och vi är väldigt glada att komma hem till storstan. Och till söta lilla Alva 🙂

  5. Annica said,

    Jag och killarna var på Gotland sommaren 2005. Lilleman låg i magen. Jag blev helfrälst! Så vackert. Som utlandet fast Sverige. Allt som finns att se och det goa vädret. Underbart.

  6. Elizabet said,

    Annica: Det finns mycket ögongodis på ön. Man kan aldrig titta sig mätt. Varje dag ser man något nytt. Ändå har man gått kulle upp och kulle ner ett antal gånger. Det är verkligen som utomlands fast i Sverige 🙂

  7. Annica said,

    Och vad trevliga alla gotlännningar är! Man kan ju lätt tro att de ska bli less på alla turister!

  8. Elizabet said,

    Annica: Håller med! De har alltid glatt humör och tar saker och ting lite mer mañana. Skööönt.


Kommentera

