september 30, 2007

Well well

Posted in förälder, foglossning, foto, gym, kropp, mamma, träning den 8:06 e m av Elizabet

ElizaJag kan inte bestämma mig. Vad jag tycker om min nya kropp. För den är ju ny på sätt och vis. Har alltid rört på mig mycket. Älskat gå till gymmet för att köra armar. Rygg. Mage. Ben. Work-out pass har aldrig varit min grej. Passa tider. Doesn’t do it for me.

Men nu har jag inte besökt gymmet sen jag väntade Neo. Höll igång de första tre månaderna genom löpning och power-walkes. Sen kom foglossningen. My god. Det gjorde så vansinnigt ont. Hastigheten på mina rörelser var 0 och ingenting. Mot slutet av graviditeten blev jag omkörd av tanter med rullator!

Så nu är kroppen ny. Och otränad. Kanske kan jag förlika mig med min kropp när jag börjat träna igen? Det återstår och se.

8 kommentarer »

  1. Varit lite borta från bloggvärlden en stund. Nattsvart. Men nu har jag läst ikapp. Låter som det varit superjobbigt med utvecklingssprånget 🙂 Bara att börja träna för att rusta dig fysiskt och mentalt inför de kommande utvecklingssprången… 😀

  2. Elizabet said,

    Camilla: Welcome back 🙂 Ja, här händer det grejer må jag säga. Och jobbigt är bara förnamnet. Har lyckats vila upp mig i helgen *pust*. Nu MÅSTE jag ju börja träna med tanke på vad du skriver 😉 Bra att du peppar mig.

  3. Marie said,

    Okej. vilken lyx att ha två hem =). Kom precis hem från ett utav de värsta, men även roligaste träningspassen jag någonsinvarit på ett riktigt lång Boxpass 75 minuter =). Men gud så skönt det känns nu när jag sitter i soffan och slappar =)

  4. Elizabet said,

    Marie: Blir så avis av ditt no-way-you-must-be-kidding-långt-boxpass. Finns inget bättre än att slappa i soffan efter ett max pass. Då mår man så sjukt bra! You go girl!

  5. Annica said,

    Min kropp är inte heller sig helt lik. Sista två barnen kom ju så tätt. Jag har alltid varit smal utan att behöva träna. Nu är jag så hungrig när jag ammar. Jag har 5 kilo kvar sen Alice. Men det får vara så här nu! Jag väger 60 kg så det är inte så farligt men man jämför ju med sig själv.

  6. Elizabet said,

    Annica: Precis så. Man jämför med sig själv. Hur man en gång sett ut. Hur man en gång varit. Kan tänka mig att kroppen tar stryk när man får barnen tätt. Jag är fortfarande hungrig trots att jag slutat amma…*woaaa*

  7. Annica said,

    Jag som hoppas att hunger ska avta:-) Ingen mer Häägen Daz på kvällen!

  8. Elizabet said,

    Annica: Det är nog det som är problemet. Man har vant sig vid att äta mängder med glass. Godis. Chips. Choklad. Och inget händer. Sen helt plötsligt slutar man amma och volá…


Kommentera

