oktober 1, 2007

En långsam promenad

Posted in barn, förälder, foto, Hötorget, mamma, shopping, Stockholm den 6:30 e m av Elizabet

Promenerade längs med Odengatan ner till stan. Neo tittade höger. Vänster. Höger. Vänster. Så mycket att se. Så mycket att ta till sig. Plötsligt ljuder sirenerna från en brandbil. Den susar förbi i hög hastighet. Kitt. Har varken hört eller sett en brandbil på ett halvår. Jag skrattar för mig själv när jag ser Neos min. Han undrade nog vad det var.

Promenaden gick ner till Hötorget. Ville köpa köpa orkidéer till hemmet. Ville känna hjärtat av Stockholm. Allt var sig likt. Mycket folk. Många olika kulturer som möttes. Människor som hade bråttom. Andra som tog det lugnt. Själv gick jag långsamt. Jag och Neo hade ju en del att ta igen.   

7 kommentarer »

  1. Marie said,

    Härligt att komma hem igen gissar jag. Förstår att Neo undrade vad det var som flög förbi i full hastighet med massa oväsen. Själv så såg Sander en ambulanshelikopter idag, det verkade han tycka var coolt =)

  2. mammapappabarn said,

    Kära vän, när du skriver ”kitt” i din blogg, menar du ”shit” då? 😉
    Kul att ni är hemma!
    kram

  3. Elizabet said,

    Marie: Det är faktiskt jätteskönt att vara här. Det är tvära kontraster, stad och stad emellan. Men jag gillar det här. Intensivt och härligt. Ja, Neo såg smärre chockad ut…haha… Häftigt när barnen börjar upptäcka saker.

    Malin: HahahHAHAHAhahah…det har jag aldrig tänkt på. Hahah…det är klart det ska vara *shit*. Men det ser ju så illa ut. Ska nog fortsätta med mitt *kitt* som enligt synonymerna betyder fönsterkitt, hasch, narkotika (?!!?) Mitt betyder kitt som i shit.

    Kul att vara här. Kram

  4. Karin said,

    Hej tjejen,

    Vad mysigt det låter! Det är inte helt utan att man saknar staden. Måste bli ett besök snart så man får stilla shoppingsuget ;o)

    Kramar Karin

  5. Elizabet said,

    Karin: Du är så välkommen så. Staden behöver dig med 😉

  6. Välkommen hem då, får man väl säga!

  7. Elizabet said,

    Camilla: Tack och bock 🙂


Kommentera

