oktober 17, 2007

5 minutes of fame

Posted in Östermalmstorg, åsikt, barn, förälder, intervju, mamma, Stockholm, TV den 9:46 e m av Elizabet

Är påväg till onsdagens klapp och klang med min mammakompis. Mitt på Östermalmstorg blir stoppad av en tjej med kamera och mikrofon i högsta hugg.

Hon undrar om jag vill svara på lite frågor om föräldrarskap. Jag ingår ju numer i målgruppen så självklart ville jag göra det. Ämnet var märkeskläders* vara eller icke vara på barn.

Vänligt och bestämt förtydligade jag min ståndpunkt i ämnet. Nämligen att jag aldrig skulle klä mitt barn i varken Gucci eller Armani. Där går min gräns. Allt handlar om en önskan om status. Inget annat.

Inslaget skulle sändas på kvällen. Från 18 och framåt i Lokal-TV. Det visar sig vara på en kanal som vi inte har. Snopet. My 5 minutes of fame blev osedd. Som om den aldrig inträffat.

  

*Märkeskläder såsom Gucci, Armani, Ralph Lauren etc

5 kommentarer »

  1. mammapappabarn said,

    Skit samma, det var coolt ändå 🙂 Tycker det är bra att Neo tränar på att köra vagn, då kan han köra Alva och så kan du och jag fika.
    kram

  2. Annica said,

    Det var ett bra svar av dig iaf!

  3. Elizabet said,

    Malin: Ascoolt värre 😉 Rädd för att det dröjer innan jag vågar släppa iväg honom med Alva…hihi. Kram

    Annica: Tack! Skönt att vi är fler som är emot Gucci-maffian 😉

  4. Men ååå! Det hade jag velat se ju 🙂

  5. Elizabet said,

    Camilla: Jag också. Typsikt. Så typiskt.


Kommentera

