oktober 17, 2007

Gammalt blev nytt

Posted in förälder, mamma, man, shopping, torktumlare, tvättmaskin den 8:36 e m av Elizabet

Nicklas kommer hem. Han hinner knappt genom dörren innan jag räcker mig efter hans rock. Jag tittar på honom och ler snällt.

Vad har du gjort, frågar han med ett sökande leende.

*Var det så genomskinligt. Skit.*

Jag har sålt vår tvättmaskin på Blocket. De har hämtat den idag.

Jaha. Men…vad ska vi tvätta med då?

Joo. Du ser. Jag har beställt nytt.

Nytt? Den ”gamla” tvättmaskinen hade ju inte ens ett år på nacken?!

*Skit.*

Jo. Du förstår. Jag ville inte ha en kombinerad tvätt och tork. Så jag köpte en tvätt och en tork istället. Då kommer det gå mycket fortare.

Jaha. Bara du är nöjd.

*Tjena. Det menade han inte. Men skit i samma. Jag är nöjd. Och min shoppinfria månad är faktiskt över.*

2 kommentarer »

  1. Marie said,

    Hahaha =) Bra gjort! Helt rätt! Det är du som bestämmer =)

  2. Elizabet said,

    Marie: 😀 I’m the boss


Kommentera

