oktober 23, 2007

Resurserna tömda

Posted in barn, depression, förälder, foto, mamma, ork, sömnbrist den 10:59 f m av Elizabet

Neo kickar boll, ÅreKänner mig som världens sämsta mamma. Har ingen ork. Ingen energi. Neo kräver mycket just nu. Vill inte sitta. Vill bara stå. Klättra. Gå. Springa. Sparkar på allt som kommer i hans väg. Gnäller. Gnyr. Snorar. Orkar knappt le åt honom. Känner att mitt hjärta håller på att explodera. Jag vill så mycket. Men kan inte. Resurserna är tömda. Allt som finns kvar är ett skal. Som skriker efter sömn. Sömn som ger ny energi. Så jag kan vara den mamma Neo vill ha. Som jag brukar vara.

3 kommentarer »

  1. Annica said,

    Jag vet precis hur du känner dig. Ibland tar orken och lusten slut. Så måste det få vara ibland. Unna dig något gott och tänk att imorgon kommer du vara piggare. Kram A.

  2. Marie said,

    Sådär får man lov att känna sig ibland. Man behöver inte vara världens bästa mamma alla dagar. Vissa dagar får man lov att bara vara hemma och ha det tråkigt och man behöver inte stimulera sitt barn konstant. Se också om du kanske kan få någon dag eler åtmindstonde några timmar för dig själv när niklas kan ta neo.

  3. Elizabet said,

    Annica: Skönt att höra att det faktiskt får vara så ibland. Tack för uppiggande ord! Kram

    Marie: Ska lyda ditt råd och ta några timmar alldeles solo i helgen. Only me-myself-and I. Kram


Kommentera

