oktober 24, 2007

Galen

Posted in barn, barnvagn, envis, förälder, galen, gråt, mamma, musiklek, trots den 3:48 e m av Elizabet

Höll på att bli galen idag. Hade något frågat; Är han till salu?, hade svaret varit. Du får honom gratis, om du tar honom NU! Hur mycket ska man som mamma orka med egentligen?!

Hade varit på musikleken och var på väg hem. Underbart väder ute och jag bestämmer mig för att gå hem. Huge misstake! Han totalvägrar. Skriker. Ställer sig i brygga. Stora krokodiltårar fullkomligt sprutar. Jag plockar upp efter nästan 10 minuters protest. Han blir tyst. Nöjd. Om han bara får köra vagnen själv. Han kör på allt och alla. Hänger. Klänger. Och ålar. Funkar i max några minuter. Sen får jag panik.

Ner i vagnen igen. Moment 22.

Jag ser bussen komma. Säger adjö till mina kära vänner. Och flyr hem. Gråten var nära. Jag höll på att bli galen.

2 kommentarer »

  1. Marie said,

    Stackare. Det är i sånna stunder man bara vill vara hemma och ta täcket över huvudet och gå tillbaka till tiden innan man fick barn. Hoppas det känns bättre nu. *kram*

  2. Elizabet said,

    Marie: Exakt så kände jag. Just nu kämpar vi med att få honom att somna. Har fått för sig att sova är onödigt *hjäääälp*


Kommentera

