oktober 25, 2007

Bebis all over again

Posted in barn, förälder, förkylning, mamma, sång, sömn, sjuk den 10:25 f m av Elizabet

Neo har blivit bebis igen. Alltså nyfödd liten bebis. Vill bli vaggad. Buren. Vyschad. Gungad. Sjungen för. Inför varje vila. Med tanke på att han är förkyld ger jag vika. Med tanke på att jag kännt mig som världens sämsta mamma de senaste dagarna ger jag vika. Så jag bär. Vaggar. Gungar. Vyschar. Och sjunger. Blir anfådd av att sjunga tack vare förkylningen jag dragit på mig. Låter mer som en flåsande flodhäst.

”Brum brum brum(hää). Brum brum brum(häääää). Kan du gissa vem jag (ää)är? Jaaa(hh), det kan jag. Jaaa, det kan jag. Du…(ääää)är…en bjööööörn (flodhäst mamma!)…”

Kommentera

