oktober 25, 2007

Vilse i pannkakan

Posted in barn, Ducoral, förälder, mamma, man, mässlingsprutan, oro, pappa, resa, Thailand, vaccination den 3:50 e m av Elizabet

Googlar runt för att se vad jag måste tänka på inför resan till Thailand. Försöker använda det sunda förnuftet. För första gången är det svårt. Har inget att relatera till. Det är första gången man har barn. Ny värld. Nytt liv. Min man tycker att det löser sig. Men det tycker han om allt. Jag däremot vill inte ha några överraskningar. Hur förklarar man för sitt barn att Oj, det fanns visst ingen mat till dig här Neo.”?! Går inte. Får inte.

Och så var det det där med sprutan. BVC säger olika saker. Till mig säger de mässlingsprutan. Till min mammakompis som reser till Guadeloupe i januari  säger de dryck-Ducoral. Ringer till Allvaccination i Stockholm. Där skrattar de när jag säger dryck-Ducoral. Och vad gäller vaccinationer till så små. Jaa, det har de inget med att göra. Tack för den!

3 kommentarer »

  1. Annica said,

    Så där är jag också. Planerar, planerar och planerar. Ifall att ngt händer. Hoppas du hittar bra tips på nätet!

  2. Karin said,

    Hej hej,

    När vi var i Thailand med Jesper för 2 1/2 år sedan behövde han bara ta en spruta (liksom vi vuxna). Detta var förutsatt att man INTE planerade för längre vistelser i djungeln (som om man vill det med små barn?). Kommer inte ihåg exakt vilken det var men vi vaccinerade oss alla på Drop-in mottagningen på Visby Lasarett. I Thailand finns ALL barnmat och blöjor man kan tänka sig (i alla fall Phuket). Vi hade packat blöjor, burkar och välling för två veckor. Det var ett misstag. Lycka till! Kraaam

  3. Elizabet said,

    Annica: Den som söker den finner 😉 Letar i cybern här och nu!

    Karin: TACK för tipsen. Är det så? Behöver vi inte ta med oss varken mat eller blöjor? Det känns spooky…


Kommentera

