oktober 30, 2007

Upptäckten

Posted in barn, barnvagn, förälder, husdjur, intresse, mamma den 9:47 e m av Elizabet

BC (Before Child) hade jag full koll på de senaste bilarna. Snabba. Snygga. Coola bilar. Sen vi fick barn har jag hittat ett nytt intresse. Barnvagnar. Studerar dem. Kollar hjulen. Chassit. Dämparna. Senaste färgerna. Allt. Går gärna in i barnvagnsaffärer bara för att rulla lite ny vagn. Hade jag kunnat (läs fått) hade jag bytt barnvagn en gång i månaden. Bara för att ha det senaste.

Så. Över till dagens barnvagnsupptäckt. Gick längs med Biblioteksgatan och fönstershoppade. Lite längre fram kommer en chick kvinna gående med sin hund (ser mer ut som en råtta, men det är en annan historia) och barnvagn. En barnvagn jag ännu ej sett. Konstigt. Jag som trodde jag hade full koll på de senaste vagnarna. Hon närmar sig och vid det här laget stirrar jag på hennes märkliga barnvagn. Hon passerar och jag ser. En barnvagn för hund!

Jag hade ju uppenbarligen inte missat något. Men kom igen. En barnvagn för hund. Jag trodde hundar var ämnade att springa omkring på marken. Inte bäras. Och definitivt inte åka barnvagn. Men jag hade tydligen fel.

6 kommentarer »

  1. Marie said,

    Oj. ja där hade jag också lätt blivit chokad. Vad har du själv för vagn?

  2. Elizabet said,

    Marie: Teutonia Spirit S3 (visst låter det som en racerbil…hehe). Grymt nöjda!

  3. mammapappabarn said,

    Vi har en dubbeldäckare. Bebis där uppe, katt där nere 🙂

  4. Annica said,

    Allvarligt, en vagn för hundar?! Så fånigt!

    Jag har en hel barnvagnspark! Tre Emmaljunga vagnar.

  5. Elizabet said,

    Mammapappabarn: Hahha…folk kan ju tro att det är sant 😉

    Annica: Helfånigt. Men hon såg ganska nöjd ut. Tre vagnar, en för varje barn 😉

  6. Annica said,

    Typ! En syskonvagn, en sulky och en sittvagn. Många vagnar blir det. Gillar syskonvagnen bäst. Brun och svart. Supersnygg och så lätt att köra fast den är så stor. Rekommenderas till din tvåa kommer!


Kommentera

