november 1, 2007

Dubbla budskap

Posted in barn, bus, förälder, kommunikation, mamma den 10:58 f m av Elizabet

Neo springer ut ur sovrummet med sin lära-gå-stol. Fort går det. Och han andas högt. Lite som om någon jagar honom. Och småskriker av skräck-blandad-förtjusning. Jag vet genast att något är lurt. Jag småspringer efter för att se vad han gjort. Och där. I famnen. Ligger en hög av mina toppar. Han tittar på mig. Skrattar. Och rynkar näsan (något han börjat med de senaste dagarna).

Jag kan inte låta bli att skratta tillbaka. Mammahjärtat smälter av kärlek. Fram kommer ett lite otydligt ”Aj aj” ur min mun. Jag kunde lika gärna låtit bli. För snacka om dubbla budskap. Jag har en bit kvar innan jag är en färdig mamma…om man någonsin blir det. 

2 kommentarer »

  1. Haha, ungefär som jag när jag ska ”ryta” åt Peo att inte smula sönder toapapper då… 😀

  2. Elizabet said,

    Camilla: Hahha…exakt så!


Kommentera

