november 2, 2007

Hooked

Posted in barn, förälder, mamma, sömn, tv-serie den 11:40 f m av Elizabet

För ett tag sen skrev Camillas lockar om hur hon satt uppe halva natten för att titta på Greys Anatomy-avsnitten. Inatt var det min tur. Som en drog. Var jag tvungen att se avsnitt efter avsnitt. När klockan passerat midnatt tänkte jag; Nu måste jag gå och lägga mig. Alltså verkligen gå och lägga mig. 

Gick och la mig. Och då. När jag är påväg in i djupsömnen vaknar Neo. Gråter. Vrider sig. Reser sig. Jag plockar upp honom och lägger honom i vår säng. Samma visa. Fast utan gråt. När klockan är 03.34 har jag knappt sovit något. Jag går upp. Gör välling. Och stoppar Neo i sin säng.

Han äter. Det blir tyst. Han sover. Och jag. Jag ångrar bittert att jag satt uppe halva natten.

5 kommentarer »

  1. Shit, vilken dålig inverkan jag har på mina mammavänner 😀 Sorry! Jag ska nu se det sista 25:e avsnittet på 3:e säsongen. Sen de fem nya från 4:e säsongen. Det är SÅ SPÄNNANDE!!!!

  2. Elizabet said,

    Camilla: Eller hur?! 😉 Såg 1:a avsnittet i säsong 4 i morse. Du MÅSTE se 25:e. My god vad spännande. Kram

  3. Annica said,

    Så dte blir bättre alltså? Besviken än så länge:-(

    Och visst är det typiskt att de små sover dåligt bara för att man varit uppe själv? Slår aldrig fel! Ibland brukar jag tänka att jag tar tröttdagen imorgon. Det kan vara värt det iaf!

  4. Karin said,

    Hej hej. Jag är också helt fast i Greys Anatomy! Jag har sett alla avsnitten så långt de visats i USA. Där sänds avsnitten på torsdagar så på fredagar finns det nya, underbara avsnitt på nätet ;o) Visst är personligheterna underbara? //kram Karin

  5. Elizabet said,

    Annica: Du har så rätt så rätt. Det slår aldrig fel. Aldrig. Suck. Det är tur man älskar de små liven 😉

    Karin: Har du sett så långt *avis*. Ska se till att hinna ifatt dig 😉 Kram kram


Kommentera

