november 28, 2007

Loser store

Posted in affär, barn, barnvagn, förälder, mamma, shopping, upprörd den 8:49 e m av Elizabet

Bonti i all ära. För deras urgulliga. Superfina. Vilja-ha-saker. Men deras service fullkomligt suger. Svängde förbi Bonti idag för att se om det kommit in något nytt. Plus för att få lite inspiration inför Neos room-makeover. I butiken är det jag samt två andra mammor med deras sovande barn. Plötsligt hör jag en man säga att hjulen inte sitter fast ordentligt på en av vagnarna. Men oj, nu är de lösa igen, hör jag mamman säga.

Hon poängterar för expediterna att hjulen på vagnen upprepande gånger åkt av. Bara så där. Då hon köpt vagnen hos dem för bara 3 månader sen undrar hon vad hon ska göra. Expedit nummer ett går fram till vagnen, lägger armarna i kors och säger. Jaa, jag vet inte.

Vet inte?! Vaddå vet inte?! Jag biter mig i tungan för att inte lägga mig i. Jag fortsätter runt i affären, men kan inte låta bli att höra fortssättningen.

Nehä. Alltså. Jag kan acceptera att de åker av en gång kanske, men nu har de åkt av jättemånga gånger. Är inte det konstigt?! fortsätter mamman. Expedit nummer två kontrar då med att säga att det är ganska vanligt att de åker av efter att man har vikt ihop vagnen. Mamman deklarerar att hon aldrig vikt ihop vagnen. Expedit nummer ett har gått tillbaka till kassan och börjat pyssla med annat. Med andra ord får mamman absolut ingen lösning på problemet.

Jag är påväg ut och passerar mamman. Jag kan inte låta bli utan säger. Jag hade inte accepterat att hjulen åker av en endaste gång. Det låter verkligen livsfarligt. Expedit nummer ett hör vad jag säger och ger mig en arg blick. Mamman tittar osäkert på mig och säkerställer sig om att nej, så borde det inte vara. Jo, men de kan åka av om man slår i dem, säger expediten och tittar på mig. Jag kontrar med att säga att jag minsann slått i både det ena och andra, men att mina hjul då aldrig åkt av. Orsaken till att mina inte åkt av enligt henne var att jag hade andra fälgar. WHO GIVES A SHIT. Hjulen ska inte åka av. Punkt slut. Jag känner att jag börjar bli upprörd och inser att problemet inte är mitt. Jag ville bara hjälpa den fullkomligt vilsna mamman. Reklamera skiten, säger jag och går där ifrån. Mamman ropar tackord efter mig.

Måtte de gjort ett ärende på vagnen. Skärpning Bonti. Ni har just förlorat en kund. Mig.

4 kommentarer »

  1. Mammapappabarn said,

    De har förlorat en kund till. Jag är särdeles less på alla idioter som jobbar i barnaffärer…

  2. Elizabet said,

    Mammapappabarn: Hahha…bara sådär. Du är verkligen på dåligt humör vännen.

  3. Annica said,

    Va? Ska man acceptera att ett hjul lossnar?? Jag har aldrig varit på Bonti och jag blev inte mer sugen nu!

  4. Elizabet said,

    Annica: Om man lyssnar till vad de säger så är det heeelt OK att hjulen flyger av. Kanske tom om bebisen flyger iväg också. Helt ok det med. Puckon.


Kommentera

