december 6, 2007

Rip off

Posted in lagning, mamma, tandläkaren den 12:02 e m av Elizabet

Var hos tandläkaren idag. Ångestladdat möte. Ogillar tandläkaren. Gick inte till min vanliga tandläkare utan provade en runt hörnet. Urflashig mottagning med TV vid varje undersökningsstol. Förstår inte riktigt varför tandläkare envisas med att ställa frågor samtidigt som de har en massa verktyg i munnen. Menar de verkligen att de ska kunna få ett vettigt svar?! 750 spänn senare och en ny tid för lagning av gammal fyllning kände jag mig inte ett dugg bättre. För nu måste jag dit imorgon igen. Punga ut 1100 spänn till. Och föra en konversation med munnen bedövad och fylld med slangar och verktyg. Great.

2 kommentarer »

  1. Annica said,

    Haha! Det har jag också undrat över. Samtidgt hjälper det mig att slappna av lite. Så trist utgift att gå till tandläkaren. Jag lagade mitt första hål tidigare i år. Trist att jag spräckte nollan. Kram

  2. Elizabet said,

    Annica: Å hjälp. Första hålet först nu. Grattis må jag säga! Själv hade jag hål redan som liten. Hade inte med godis och tandborstning att göra enligt tandläkarna…


Kommentera

