december 9, 2007

Vägskäl

Posted in ångest, barn, blogg, förälder, krav, mamma, prestation den 10:28 e m av Elizabet

Jag har kommit till ett vägskäl. Fortsätta med bloggen. Eller lägga ner. Tanken att lägga ner bloggen ger mig en känsla av tomhet. Tanken att fortsätta får mig att känna krav. Jag vill skriva för att jag älskar att skriva. Men jag vill också skriva för att bli läst. Läst av människor som uppskattar att läsa det jag skriver. Och då är vi tillbaka till känslan av krav. Prestation. Ångest.

5 kommentarer »

  1. Klart du ska fortsätta! UTAN prestationsångest. Hur man nu lyckas med det om man känner så… men vi är många som skulle bli ledsna om du slutade skriva 😀

  2. Marie said,

    Vill inte att du ska sluta skriva! Skulle sakna dig jättemycket. Kalla mig självisk om du vill det =)

  3. mammapappabarn said,

    Sådär känner jag också ibland och sen blir det kul igen. Ha inte för bråttom att sluta. Dessutom vore det tråkigt! Det bra med bloggar är ju att de inte behöver vara litterära mästervärk, bara intressant och personliga, vilket din är.
    Puss

  4. Annica said,

    NEJ NEJ du får inte sluta blogga!! Du skriver så bra och det är så roligt att följa dig och din familj.

    Jag har också svackor. Svackor då jag tycker att jag skriver så trist och dravligt. Men sen blir det roligt igen.

    Kramar Annica

  5. Elizabet said,

    Camilla: Vill ha tillbaka den känslan. Får ge det lite tid så kanske det kommer tillbaka.

    Marie: Självisk eller ej – du gör mig glad i alla fall!

    Mammapappabarn: Ska lyda ditt råd och inte ha för bråttom. Tack för att du tycker om min blogg. Puss

    Annica: Precis vad jag behövde höra. Tack! Kram


Kommentera

