december 30, 2007

Skäggstubb på benen

Posted in barn, epilator, förälder, hudvård, mamma, pappa, tid den 6:36 e m av Elizabet

Hur svårt kan det vara. Att raka benen? Bikinilinjen? Tidigare gick det på rutin. Snabbt. Enkelt. Tog ingen tid. Idag bävar jag så fort jag ser hårväxten börja komma tillbaka. Ångest. Så j***a tråkigt. Tidskrävande. När Nicklas hör mitt ojjande brukar han föreslå rakhyveln. Jag kör med epilator. Skulle jag plötsligt börja köra med rakhyvel skulle jag se ut som en man med skäggstubb på benen. I don’t think so. Så jag får väl fortsätta se ut som en Babuschka.

4 kommentarer »

  1. Samma här. Epilatorn tar tid. Som man inte har. Så det blir nåt tråkigt mellanting. Rakhyveln glöms också bort… *suckar*

  2. Annica said,

    Epilator klarar jag inte av. Tortyr! Drar några tag med hyveln ibland. Tur att det är vinter *S*

    GOTT NYTT ÅR! Jag är så glad att jag hittat din fina blogg. Ser fram emot att följa dig och din familj under nästa år! Kramar Annica

  3. Marie said,

    GOTT NYTT ÅR! Ser precis som Annica fram emot att följa dig och familjen under ett helt nytt år!

  4. Elizabet said,

    Camillas lockar: Mellanting är ordet. Gemensam suck.

    Annica: Första gången jag körde epilator hängde jag i takkronan. Men flera år senare funkar det hur bra som helst. Bortsätt från att man inte har tid längre 😦 Gott nytt år tillbaka. Vad glad du gör mig att du gillar min blogg. Dito. Kram

    Marie: Gott nytt år till dig med! Glädjer mig att du vill ”följa med” nästa år 🙂 Kram


Kommentera

