januari 8, 2008

”Best of”

Posted in barn, blogg, inlägg, mamma, minnas, utmaning den 8:45 e m av Elizabet

Oj vilken svår, och samtidigt rolig, utmaning jag fick av Abbes pappa. Svår för att jag måste välja det bästa bland de inlägg jag skrivit. Rolig för att jag får ta mig tiden att minnas samtidigt som när jag går igenom alla gamla inlägg. Men nu har jag nog kommit fram till min ”Best of” lista.

1. Det första inlägget handlar om när jag blev dumpad. Inlägget står för kärlek, närhet och saknad mellan mig och min son.

2. Det här inlägget är väldigt mycket jag. Min fixering på att må bra. Och att se bra ut. Kroppsligt. För er som inte känner mig väl vill jag poängtera att jag inte lider av anorexi, bullemi, ätstörningar eller liknande. Jag äter glatt en pizza utan att må dåligt. Men det går till en gräns. Efter dagar eller veckor av bullar, pizza och chips varje dag, ja då mår skit och kräver förändring. Med det sagt så presenterar jag inlägg nummer två.

3. Det tredje inlägget beskriver vårt underbara liv.

4. Stolthet. Lycka. Två ord som beskriver det här inlägget.

5. Det här inlägget står för kärleken till min älskade man. Med det här inlägget avslutar jag min ”Best of”-lista.

Och självklart passar jag denna utmaning vidare. Vågar du anta utmaningen Isabelle? Annica? Kaffeflickan? Och Mammapappabarn?

9 kommentarer »

  1. Annica said,

    Jag antar den! Tack! Måste som dig fundera lite först.

    Fina inlägg du valde! Kram Annica

  2. Isabelle said,

    Rolig läsning!
    Självklart antar jag utmaningen. Ska bara snora klart först 🙂

  3. Kaffeflickan said,

    Oj, my goodness. Då får jag be att återkomma ikväll när jag inte jobbar. Här måste funderas ett tag.

  4. Fru Kaos said,

    http://annaskaos.blogspot.com/2008/01/ngra-stsaker-frn-fru-kaos.html

    Det har jag redan gjort!

    Nu ska jag läsa dina!

    Fru Kaos

  5. Elizabet said,

    Annica: Kul! Ser fram emot att läsa dina urval. Och tack. Kram

    Isabelle: Snora på du stackare. Men inte för länge. Är nyfiken på dina val 🙂

    Kaffeflickan: Hihi. Visst är det svårt. Och kul.

    Fru Kaos: Oj. Det har jag missat. Måste genast kolla.

  6. mammapappabarn said,

    Utmaningen antagen!

  7. Abbes pappa said,

    Hej Elizabet.

    Tack för din lista. Bra urval och väldans fin läsning. Det sista inlägget gör mig lite extra glad.

    Kramar.

  8. Elizabet said,

    Mammapappabarn: Härligt! Ser fram emot dina urval raring 🙂

    Abbes pappa: Det är min absoluta favorit också. Tack ännu en gång för utmaningen. Kram

  9. Annica said,

    Jag är klar! Tack för utmaningen! Kram Annica


Kommentera

