januari 29, 2008

Å ena sidan å andra sidan

Posted in barn, biverkningar, förälder, funderingar, mamma, ställningstagande, vaccin den 6:53 e m av Elizabet

Appropå vaccinationer. Det är ett ämne som skapar ganska många frågor. Och är ett ämne som är ganska jobbigt för många. Ska man ge vaccinet i fråga? Vad finns det för biverkningar? Om jag inte ger vaccinet, vad kan hända då? Vågar jag chansa? Personligen har jag inställningen att det är bättre att ge än att låta bli. Jag vågar inte ta risken. Att avstå. För tänk om något skulle hända. Men å andra sidan. Tänk om något händer om man beslutar att ge. Jag blir alldeles snurrig av bara tanken.

4 kommentarer »

  1. mammapappabarn said,

    Håller med. Å en sidan sprutar de in massa grejer i mitt barns kropp och tänk om de så småningom kommer på att det var dåligt. Å andra sidan, precis om du säger, vem vågar chansa på motsatsen?

  2. Elizabet said,

    Mammapappabarn: Inte jag. Skulle aldrig förlåta mig själv.

  3. anski said,

    Hej!
    Skrev det här för något år sedan när jag gick som läkarkandidat på barnkursen, vet inte om jag skulle vara lika hård idag, men är absolut för att vaccinera! :o)
    http://anski.blogg.se/070207201722_vaccinera_mera.html

  4. Elizabet said,

    Anski: Tack för ditt inlägg. Läste din artikel och nu är jag mer övertygad om att jag valt rätt. Välkommen tillbaka!


Kommentera

