februari 2, 2008

Mamma och son

Posted in barn, ensamhet, förälder, känslor, mamma, sömn, sjuk den 7:00 e m av Elizabet

Är själv med Neo sen igår. Ja, om man inte räknar med alla baciller som är på besök. Mannen har grabbhelg i Åre. En händelse som inträffar varje år. Oturligt nog inträffar den i år på min sjukhelg. Men no hard feelings gentemot mannen. Han har sett fram emot det. Och jag kan inte vara annat än glad för hans skull. Neo har varit och är exemplarisk. Leker själv. Gnäller inte. Sover (när han ska). Och är pussig och kramig. Vi har helt enkelt mamma-son-toppen-mysigt.

6 kommentarer »

  1. mammapappabarn said,

    Ljuvlig bild!

  2. Annica said,

    Härligt! Inte att du är krasslig och ensam utan att ni har det mysigt du och Neo. Jag hade några timmar ensam med Alice igår. Bara hon och jag.

    Hur går läggningarna numera? Simon sover mycket bättre och är inte lika tät i luftvägarna (jag får inte säga det högt för Magnus). Kram Annica

  3. MissyElliot said,

    Låter underbart, att bara få mysa så där med sin lilla kille.
    Hoppas att ni kurerar er snart.
    🙂

  4. Rana said,

    Å, vilken snuttig unge. Såååå söt!! Det är så skönt när man kan lite extra mystid med de små. /Rana

  5. Rana said,

    Hej igen. Har länkat till dig från min blogg, hoppas att det var okej.
    🙂 Trevlig helg, lilla sjuka familjen! /Rana

  6. Elizabet said,

    Mammapappabarn: Visst är den 🙂

    Annica: Haha. Nä,det är inte härligt att jag varit krasslig. Läggningarna går riktigt bra numer. Men kanske måste vi vara lite mer konsekventa när han inte riktigt vill sova. Då pjåskar vi lite väl mycket med honom. Skärpning som gäller.

    MissyElliot: Det är mysigt. Supermysigt.

    Rana: 🙂 Det gäller att njuta när det väl är mysstund. Och självklart är det ok att du länkat. Länka på du 🙂 PS. Jag har gjort detsamma med din. Hoppas det också var ok?!


Kommentera

