mars 5, 2008

Duns

Posted in barn, mamma, olycka, pappa, rädsla, sömn den 9:50 f m av Elizabet

Jag vaknar av en smäll. Och ett gallskrik. Jag kastar mig upp och och skriker rakt ut. Jag vet vad som har hänt. Neo har trillat ur vår säng. Hjärtat slårt snabbt och hårt. Tårarna är nära. Jag plockar upp honom. Han fortsätter skrika. Pappan som ännu inte lagt sig kommer inspringande. Han hade förstått när han hörde dunsen. Allt gick bra. Det var bara en bit av mammahjärtat som gick sönder. Som tur var.

8 kommentarer »

  1. Rana said,

    Shit, vad sånt där är jobbigt!!!!!!!

  2. Elizabet said,

    Rana: Vill ALDRIG uppleva igen. Usch.

  3. Annica said,

    Mina har också ramlat ur sängen och Alice från skötbordet. Hemskt. Hjärtat stananr verkligen på en. Tur att de är tåliga de små.

  4. mammapappabarn said,

    Usch och fy och tur att det gick bra. Och att barn är gjorda att hålla i åtti år.

  5. Marie said,

    Det där händer alla. Men man får panik när det ähnder en själv, för man har lovat att det aldrig ska hända. Hittils har Sander ramlat ur vår säng 3 gånger och jag flyger upp som en raket varje gång och det är lika jobbigt. Men precis som annica säger. Det är tur att de är så tåliga.

  6. Elizabet said,

    Annica: Verkligen tur. De har en förmåga att vara ganska avslappnade i sovande tillstånd.

    Mammapappabarn: Ja usch. Minst åtti. Minst åtti.

    Marie: Tre gånger?! Att inte ditt hjärta har stannat än…?! Hoppas jag slipper uppleva fler gånger. Hoppas.

  7. Usch, usch, usch, ja. Peo har ramlat ur fyra gånger. Om än bara en gång från ”vanlig” sänghöjd. Tre gånger från en madrass från golvet. Men ändå! Allt stannar och man blir iskall, för han skriker ju 😦 Hoppas det inte händer er igen.

  8. […] 5, 2008 I natt hände det igen. Smällen var så hög att man kunde tro att det var danskarna som invaderade Gotland igen. Neo […]


Kommentera

