april 12, 2008

Gilla läget

Posted in barn tagged , , , , , den 10:06 e m av Elizabet

Jag har mått illa må ni tro. Ett konstant illamående i 9 veckor. Nu är det bara tröttheten som håller i sig. Hade hoppats på att det skulle bli bättre, att jag skulle bli piggare med tiden, men icke. Det är bara att gilla läget. Självklart genomgår Neo någon form av utvecklingsfas. Han klänger. Gnäller. Matvägrar. Och drömmer. Så mycket sömn nattetid blir det inte för någon. Som sagt. Det är bara att gilla läget.

2 kommentarer »

  1. Annica said,

    Mådde du lika illa med Neo? Jag har haft tre identiska graviditeter med alla mina tre. Spydde konstant till vecka 12. Sen har jag mått bra förutom foglossningar men det har ju nästan alla.

    Att man är tröttare andra gången är ju inte så konstigt. Inte alls samma möjlighet att vila. Börja med järntabletter redan nu. Kan hjälpa.

    Alice är också stökigare än stökigast på nätterna. Jobbigt. Vi får hoppas på en snabbt övergeände fas!

  2. Elizabet said,

    Annica: Ja, i princip. Än så länge känns det ganska lika…bortsätt ifrån att jag är mycket större denna gången. My god vad magen växer fortare. Var ska det sluta?! 😉

    Tack för tipset med järntabletter – kan vara något.

    Fy vad kämpigt med Alice. Att inte få sömn gör än ju inte gladare direkt. Hoppas det går över snart. Kram


Kommentera

