april 19, 2008

Klippt

Posted in barn tagged , , , , , , den 8:54 f m av Elizabet

Neo börjar bli långhårig. Alltså riktigt långhårig. Har den senaste tiden fått frågan från främmande människor om det är en pojke eller flicka. ”Jaha” säger de ofta förvånat. Troligtvis hade de förväntat sig att jag skulle säga tjej.

Och då entrar Fröken Trots scenen. Bara för att folk tycker att saker och ting ska vara på ett visst sätt vill jag ha det tvärt om, som i det här fallet – pojkar ska vara korthåriga. Visst tvekar jag ibland och frågar min man; Men ska vi inte klippa pojken lite grand i alla fall? Men så kommer förnuftet tillbaka. Han är ju så fantastiskt söt i sina små guldlockar. Lockarna som är obefintliga på morgonen då han gnuggat dem till stora hårbollar under natten.

3 kommentarer »

  1. Annica said,

    Jag förstår dig! Den dag Simon får hår ska jag vårda det ömt. Inte genast klippa av det.

  2. Lockar är bäst 😉 Fast jag klippte Peo då de blev dreadlocks av allt hans tvinnande… nöden har ingen lag…

  3. Elizabet said,

    Annica: Tack för förståelsen. Skönt att fler tycker som jag 🙂

    Camillas lockar: Eller hur?! 🙂 Vi har i och för sig inte kommit till dreadlocks-stadiet än. Men till dess är lockarna kvar!


Kommentera

