maj 18, 2008

Ultraljud

Posted in barn tagged , , , , , , , , , den 8:40 e m av Elizabet

Vi var på ultraljud i fredags. Timmen innan ligger jag på britsen hos barnmorskan på vanlig kontroll. Vi ska få lyssna på hjärtljuden för första gången. Swosch swosch swosch. Hjärtljuden är genast tydliga och fina. 148 slag och jag börjar jämföra med Neos. De ligger nästan exakt lika. Mina tårar kommer. Av lycka. Där växer ett liv. Vårt lilla barns liv.

Timmen senare. Jag ligger på en ny brits. Pappan håller mig i handen. Vi ska snart få se vårt barn för första gången. Barnmorskan tar sitt instrument mot magen. Och där. Där är hon. Frisk och aktiv. Vår lilla tjej.

10 kommentarer »

  1. Marie said,

    Ohh! En liten tjej! Det måste kännas spännande!

  2. Rana said,

    UNDERBART!!! Jag är så glad för er skull. Kram, Rana

  3. Annica said,

    GRATTIS! Det är en extra bonus att få av båda könen. Så är det bara. Stor kram

  4. mammapappabarn said,

    Jag längtar redan efter att få träffa det nya lilla underverket 🙂

  5. Underbart!!!! Gud vilken härlig känsla. Vad spännande! Du gissade ju om magen… 😉

  6. Elizabet said,

    Alla: Tack snälla för rara kommentarer. Det är helt fantastiskt att få en liten prinsessa. Att dessutom få äran att få en av varje är helt fantastiskt. Stor kram till er

  7. maria said,

    http://ladiesmafia.mylava.net/

    Kom in och umgås med oss !

  8. MissyElliot said,

    Åh, så skojsigt. En liten tjeja…
    🙂

  9. Anna said,

    Grattis till en av varje, verkligen kul!
    Jag kollar din site 5 ggr per dag och då känns uppdateringarna lite klena. Mera mera mera!
    Tillbaka på samma jobb eller ett nytt? Berätta!
    Du har en fantastisk skrivartalang!
    Stort lycka till med allt, både familj och karriär

  10. Elizabet said,

    Maria: Tack för inbjudan. Jag ska definitivt komma och hälsa på!

    MissyElliot: Visst är det 🙂 En liten prinsessa.

    Anna: Tack! Och välkommen hit. Ett stort tack för sparken du just gav mig i rumpan – du anar inte vad jag behövde den. Lovar att berätta om jobb, graviditet och mycket annat kul.


Kommentera

