juni 25, 2008

Underverk

Posted in barn tagged , , , , , , , , , den 9:45 f m av Elizabet

Nähä. Är det sant?! Har du lagt ut det på din blogg, frågar hon?
Nä, det har jag inte tänkt på, kontrar jag tillbaka.
Hur kan jag inte att tänkt på det. Det är ju klart att jag måste berätta för er alla.

Neo har som ni känner till haft lite problem med torr hy och klåda på ovansidan fötterna. Jag har letat och efter bra, feta krämer för att kompensera den torra hyn. Läkarna har bara ordinerat kortison vilket gjort hyn torrare och torrare. Moment 22 uppnådd.

Det är en sen eftermiddag i Stockholm. Neo hade under natten haft rejäl klåda och jag springer in i en Hälsokostaffär och ställer frågan om hjälp en sista gång (det var verkligen så jag kände). Hon börjar rekommendera olika krämer. Jag kontrar med att jag har provat de flesta. Till slut säger hon klokt.

Men det spelar ju ingen roll hur mycket du smörjer på utsidan om du inte smörjer insidan!

Hmm. Hon har en poäng.

Ur Hälsokosten går jag med en flaska Eskimo-kids. Det är ett dagligt kosttillskott av ren, naturlig fisk- och rapsolja. Kan börja användas av barn från 1 år.

Neo har ätit en tesked om dagen i snart ett halvår. Under det här halvåret har torrheten blivit mycket bättre. Det är inte helt borta, men kortison används nästan aldrig längre (tidigare fick han nivå 2 kortison 1 ggn/dagen). Och som grädden på moset. Han har inte varit sjuk en enda gång sedan dess (bortsätt från sin tredagars-feber för någon månad sen).

Hurra säger vi för Eskimo-kids! Bör provas av alla föräldrar.

Kommentera

