september 10, 2008

Utmaning från Annica

Posted in barn tagged , , , , , , , , den 4:14 e m av Elizabet

Jag har fått en utmaning från Annica. Jag ska nämna 6 saker som gör mig glad just nu. Det här kommer att bli roligt! Och svårt. Jag menar, det är svårt att peka på just 6 saker när man känner sig så där komplett lycklig. Men jag ska göra mitt bäst, så här kommer de:

1. Min underbara familj. Mitt nummer 1 såklart. Familjen består av min man – han som får min hjärta att slå ett extra slag varje morgon, han som får mig att skratta, han som besvarar min oändliga kärlek, han som gör mig till den lyckligaste människan på jorden – och vår son. Sonen som är det bästa som har hänt mig och min man. Vårt hjärtebarn. Vårt allt. Och självklart vår lilla prinsessa, som livligt visar i magen att hon redan är en del av familjen.

2. Att vara mammaledig.  Jag är redo och det gör mig glad!

3. Vår fina lägenhet. Har glömt bort hur glad den här lägenheten gör mig.

4. Mina syster. Min älskade syster som kämpar på och visar att hon blir starkare och starkare för varje dag som går.

5. Kommande förlossning. Kan ni tänka er – den gör mig så himla peppad och glad.

6. Mitt liv. Jaa, jag måste avsluta med det. Mitt liv gör mig så himla glad just nu.

Tack Annica för utmaningen. Nu skickar jag den vidare till Rana, Missy Elliot och Humle & Dumle.

8 kommentarer »

  1. Isabelle said,

    Utmaningen antagen! =)

  2. Annica said,

    Fin lista! Det finns så mycket att vara tacksam för. Aldrig känner man väl sig så levande och närvarande i nuet som när man är gravid. Nära till alla känslor.

    Har ni funderat på namn till lillan undrar en nyfiken Annica;)

  3. MissyElliot said,

    Antaget så fort jag hinner…
    Kuligt
    kramiz

  4. Elizabet said,

    Isabelle: Ser fram emot att läsa din lista 🙂

    Annica: Det är så sant som det är sagt. Och visst har vi funderat på namn. Om allt känns rätt när prinsessan kommer ut så ska hon få heta Meja 🙂

    MissyElliot: Kul att du antar utmaningen. RIktigt härligt att få fundera på glada saker. Kram

  5. Annica said,

    Meja och Neo. Det blir ju jättebra!

  6. Elizabet said,

    Annica: Det känns oerhört bra. Men man vet ju aldrig när hon väl tittar fram 😉

  7. Annica said,

    Klart det blir en Meja! Själv har jag tyckt att jag det bara varit fördelar med att kolla könet. Redan i magen får man en relation och det har hjälpt under värkarbetet att veta vad man kämpar för.
    Tänk snart får ni träffas!

  8. Elizabet said,

    Annica: Håller med till fullo. Vi gjorde det med Neo och ångrar inte en sekund att vi kollat denna gången också. Troligtvis blir det en Meja, men som sagt – man vet ju aldrig 🙂 Jaa, tänk SNART får vi träffas. Jag längtar verkligen.


Kommentera

