september 11, 2008

I fel händer

Posted in barn tagged , , , , , , , den 10:50 f m av Elizabet

Min erfarenhet av Skatteverket är tyvärr inte god. Och nu har den inte blivit bättre. Just nu får jag sitta och förklara för en ärendeman hur mycket jag ska betala i skatt på en tidigare kapitalvinst. För i slutligt skattebesked anser de att jag har betalt för lite…typ så där 10 677 kr.

Det värsta är att man är helt i händerna på dessa människor. Det de beslutar, det gäller. Om man inte vill dra det vidare till Länsrätten. Och jag blir tokig. För jag vet att jag har rätt. Och får det dessutom bekräftat av människor i Skatteverkets kundtjänst. Nu ska jag bara få ärendemannen att förstå det genom mina tydliga räkneexempel.

2 kommentarer »

  1. Annica said,

    Bara du inte skäller på en oskyldig växelhäxa så är jag nöjd;)

  2. Elizabet said,

    Annica: Haha…nä, jag lovar!


Kommentera

