oktober 12, 2008

Säker

Posted in barn tagged , , , , , , , den 10:14 f m av Elizabet

För någon månad sen kände jag mig osäker. Fick många bra tips och råd från er. Vi fattade ett beslut. Och idag är jag säker. Neo fick fortsätta gå på dagis. Inskolningen var avslutad sedan en tid tillbaka. Han var alltid glad över att gå till dagis. Ni vet så där sprallig och ivrig när man nämnde dagis på morgonen. Så det kändes nästan elakt att ta bort honom därifrån. Nu ger vi honom desto mer kvalitetstid när han kommer hem från dagis.

6 kommentarer »

  1. Rana said,

    Men ååååååh, NU har det alltså hänt, nu har hon kommit. 😀 Jag har inte hängt med i de senaste svängarna. GRATTIS, min vän. Vad härligt. Lilla Meja. Skönt att det gick bra. Och vad vacker du är.

    😀

    Kram och supergrattis från Rana,
    som också fick kidsen tätt

  2. Rana said,

    Skönt med Neo och dagis; jag är säker på att ni gjorde rätt.
    Kram igen, Rana

  3. Annica said,

    Jag tror inte det finns något rätt eller fel här. Bara olika barn och helt klart verkar Neo vara ett dagisbarn. Då ska han såklart vara där. Själv tyckte jag det var skönt att slippa passa tider för de få timmarna. Men jag hade ju redan Joakims skoltider också att passa. Vi gick på öppna förskolan istället och det fungerade bra för oss.

    Jag trodde det skulle vara svårt att skola in Simon på dagis men han älskar sin förskola. Ber oss att gå när vi lämnar honom!

  4. Elizabet said,

    Rana: Ja, nu är hon äntligen här 🙂 Kram kram

    Annica: Jag håller med – det finns nog inga rätt eller fel. Det är upp till varje familj att avgöra det. Jag har oerhörd respekt för att du orkade med att ha båda hemma. Jag är helt slut efter en helg, men man kanske lär sig snabbt?! Kram

  5. Annica said,

    Det är rena semestern att jobba nu;-) Men visst är det så att man snabbt hittar rutiner. Simon är väldigt lugn så det gick bra. Speciellt Alice första halvår. Sen blev det mer att göra när även Lillan krävde sin plats. Lillasyster är överallt och har energi för 10 barn tror jag. Kanske blir så med två storebröder. Kram

  6. Elizabet said,

    Annica: Hahah…härligt att du tycker jobbet känns som semester 😉 Ser fram emot att hitta våra rutiner. Kram


Kommentera

