november 20, 2008

Effektiv nedgång

Posted in barn tagged , , , den 11:34 f m av Elizabet

Den 10 januari nästa år ska vi på bröllop. Bröllopet kommer att ske utomhus i Åre. Vackert. Och kallt.

I garderoben hänger en helt underbar och oanvänd kostym från Filippa K som väntat på sitt rätta tillfälle att användas. Nu ska bara ytterligare 4 kilo bort (när jag började hade jag 7 kg, så visst händer det grejjer).

Igår drabbades jag av en matförgiftning. Vips så hade jag tappat ytterligare ett kilo. Har aldrig varit så nöjd över en matförgiftning någonsin. Det kan vi kalla en effektiv viktnedgång.

8 kommentarer »

  1. Annica said,

    Här uppe i januari? Det låter väldigt kallt men säkert vackert.

    Två barn är ganska effektivt det också för viktnedgången;)

  2. Elizabet said,

    Annica: Å vad glad jag är att du inte har ”dumpat” mig 🙂

    Oh ja. Jag märker skillnaden på att tappa vikten nu och då. Går mycket fortare denna gången. I och för sig så hade jag lite mer att tappa. Suck.

  3. Elizabet said,

    Annica: Och ja – uppe i Åre. Kommer bli underbart vackert.

  4. Annica said,

    Mig blir man inte av med så lätt inte;)

    Jag tittar ofta in trots att jag har en RSS-läsare. Men jag förstår att du inte hinner blogga. Barnen först.

    Jag vet ett par som ska gifta sig i Åre fast i februari och i Åre gamla kyrka.

    Ska man ha vinterbröllop måste Åre vara perfekt. Fast sen jag gifte mig och vet hur fantastisk det är, så tror jag att det blir underbart vart man än gifter sig!

    Gick du upp 7 kilo med Meja? Jag gick upp 11, 12 och 15 med mina. Syrran gick upp 25 men tappade allt sen. Det är nog ingen fara om man varit smal innan.

  5. Elizabet said,

    Annica: Haha…nä guuu nej. Jag gick upp 16 kg med Meja. När jag kom hem (6 timmar senare iofs) hade jag tappat några kilo men inte så många. Har kämpat på sen dess. Har ca 4-5 kilo kvar…

    Det är nog ljuvligt vackert att gifta sig i Åre med all snö. Fast som du säger – det spelar ingen roll, det blir underbart var man än gifter sig.

  6. Annica said,

    Dukitg du är!

  7. Elizabet said,

    Annica: Tack rara du! Kram

  8. Hoppas du är på banan igen efter matförgiftningen! Finns få saker som är värre. Urk.


Kommentera

