december 15, 2008

Trött tomte

Posted in barn tagged , , , , , , , , den 11:04 f m av Elizabet

I fredags var det luciafirande på Neos förskola. Neo fick välja vad han ville vara. ”Tonte” blev svaret. Och så fick bli.

Förväntansfulla kom vi till förskolan. Klockan var tre. Ljuset var nersläckt. Alla barn står samlade. Alla utom Neo. Han står vid entren och kollar läget. Han tittar på mig. Och tittar liksom förbi. Det ser ut som om han befinner sig i en dimma. Och så är fallet. Ungen har inte sovit på hela dagen och inser när ljuset är släckt att ”Förbaskat vad trött jag blev”.

Lille tomte. Du var då en trött liten en. Och världens finaste.

PS. Två pepparkakor senare och han var igång igen…DS.

9 kommentarer »

  1. Isabelle said,

    Tänk vad lite pepparkaka kan åstadkomma😉
    Hoppas ni har mysiga och stressfria julförberedelser.

  2. Annica said,

    Nu har jag och SImon tittat på eran julfilm. Vilket år det varit för er! Jättefina biler.

    GOD JUL på er hela fina familjen! Kram Annica

    • Elizabet said,

      Annica: Nej men, den visste inte jag låg upplagd🙂 Vad kul! Vi har haft ett fantastiskt år. Härligt att det lyser igenom. Önskar er också ett fantastiskt nytt år. STOR KRAM

  3. MissyElliot said,

    Kikar in och önskar dig och familjen en riktigt God Jul!
    kramiz

  4. Rana said,

    Han var säkert en helt bedårande tomte!

    Jag vill önska dig ett jättefint 2009. Och så har du nåt att hämta hos mig.

    Kramar, Rana

    • Elizabet said,

      Rana: Och det var han🙂 Önskar dig också ett jättefint 2009. Spännande – ska genast besöka din blogg🙂

  5. Annica said,

    Har du slutat blogga *snyft* Jag är så nyfiken på hur ni har det. Kram Annica

    • Elizabet said,

      Annica: Den frågan ställer jag mig nästan varje dag kära du. Inte för att jag inte vill blogga längre, utan för att tiden inte räcker till. Och orken för den delen. Snyft.

  6. Elizabet said,

    MissyElliot: Önskar dig och din familj detsamma!


Kommentera

