januari 6, 2009

Bubbla

Posted in barn tagged , , , , den 3:15 e m av Elizabet

Jag ogillar den ”bubbla” jag befinner mig i. Amningsbubbla. Eller koma är kanske bättre uttryckt. Befann mig i samma tillstånd när jag ammade Neo. Jag känner mig intellektuellt efter. Hänger liksom inte med. Jag som i vanliga fall är både snabbtänkt och smart. Numer är det ”Ehh” och ”Dhö” till konversation. Tvingar min man att ha diskussioner med mig. Allt för att hålla igång hjärnan. Men vet i sjutton om det hjälper. Dras som en magnet tillbaka in i komatillståndet. Jag får väl trösta mig med att det är tillfälligt.

4 kommentarer »

  1. Haha, ja, det är ljuva koma-flaschbacks jag får när jag läser ditt inlägg🙂 Dööö typ. Hoppas det är bra annars!

  2. Elizabet said,

    Camilla: Eller hur?! Helt galet att man kan bli så ”korkad”. Allt bra äntligen. Vi har haft halsfluss hela familjen samt rejäla förkylningar på det. Neo har nu sin andra förkylning efter halsflussen. Suck. Men annars är det bra😉 Hoppas allt är bra med dig också. Kram

  3. Annica said,

    Det där minns jag också. Som att ledningarna inte fungerar hela vägen fram. Fast det kanske är någon meningen med det också. Att man ska ta det lugnt och varva ner. Funkar iofs sådär när man har flera barn att ta hand om.

    Jag är en sån där människa som gillar att ha kontroll och då är det extra jobbigt att vara såsig i hjärnan;)

  4. Elizabet said,

    Annica: Kontrollmänniska här också. Skitjobbigt när man förlägger kläderna , vilket händer ofta, som Neo ska ta på sig och det är bråttom. Kläderna hittas lite senare utspridda lite överallt och jag har inget minne av något. Allt är bara ”Dhö”.


Kommentera

