mars 13, 2009

Rädslor

Posted in Uncategorized tagged , , , , , den 2:19 e m av Elizabet

Igår blev det inget frågor och svar. Tanken var att jag skulle göra det när barnen lagt sig. Men. Jag somnade under läggningen. Så så blev det med det. Här kommer därför gårdagens frågor och svar.

Vad är du rädd för?

Dessvärre är det mycket jag är rädd för. Är en orosmänniska i grund och botten, men har jobbat på det. Och jobbar med det. Det sitter liksom i ryggraden så jag måste alltid tänka ett extra varv för att vända oro till positivt tänkande. Det jag mest är rädd för är döden. Det skrämmer mig. Extra mycket efter att jag har fått barn.

2 kommentarer »

  1. Annica said,

    Jag är lika. Mannen är underbar så. Hans ord lugnare mig alltid.

    Jag är inte extremt rädd för just döden. Kanske för att jag jobbat inom vården. Döden kan vara lugn och fin. Befriande. I vissa fall.

    Förra sommaren var vi på Joakims kompis pappas begravning. Det var fruktansvärt. Mamman kom in sist med ett litet barn i varsin hand. De grät så det kanppt kunde gå.

    Jag kan fortfarande känna marken gunga under fötterna när jag tänker på hans tragiska bortgång. Samtidigt hjälper det mig att vara tacksam för min fina familj.

  2. Elizabet said,

    Annica: Jag minns det inlägget. Jag minns att du tände ett ljus vid hans bortgång. Vackert skrivet av dig.


Kommentera

